Livet flyter på

Ah, sommaren är här! Sedan några veckor tillbaka har vi fått erfara dagar med mellan 25 - 30 grader. 10 maj invigde vi badsjön här nere, jag har inte badat så tidigt på året sedan jag var runt 11 år och blev övertalad att gå med och bada i havet..i april...på västkusten!
 
Vad har hänt sedan sist då? Jo, vi åkte ju till Japan på bröllopsresa.
Överlag kan jag säga att det var en makalöst bra resa, utan några större problem. Jag insåg när vi hade landat i Fukuoka och satt oss i en taxi för att ta oss till hotellet, att jag faktiskt fortfarande kan tala hyfsat bra japanska. Eller, jag kanske inte pratar extremt flytande och så värst avancerat, men det var inga problem att faktiskt konversera och tänka snabbt när det krävdes. Tidigare har jag varit rädd för att göra misstag och därmed inte pratat överdrivet mycket, men nu hade jag lättare att prata japanska utan att behöva tänka så mycket. Det blir kanske inte helt rätt alla gånger, men man löser de problem som uppstår. The perks of getting older! ;)
 
Något annat jag lade märke till i Japan är att ju äldre man blir, desto bekvämare blir man. Mitt 20-åriga jag drömde om att bo och jobba i Japan en vacker dag. När jag var 25 tänkte jag att det ju vore kul att jobba åtminstone ett år i Japan. Numera tänker jag att Japan är ett fantastiskt land och jag kommer definitivt att åka dit igen...men bara på semester.
 
Jag träffade min vän Sayaka i Tokyo också. Vi fick träffa hennes man och hennes två små pojkar också. Det är otroligt hur vissa människor förändras när de blir föräldrar...och hur andra människor inte tycks förändras alls. ^^ Jag återbesökte också Kansai Gaidai, universitetet jag pluggade på 2009. Det var magiskt att återse det området igen! Så många minnen... :)

Vi kommer definitivt åka till Japan igen, men kanske först om 10 - 15 år. Då tar vi norra Japan!
 
Annars flyter livet på. Nu börjar vårt hus se skapligt ut på insidan. Jag vet inte varför det alltid tar nästan ett år att sätta upp tavlor på väggarna, men nu har det börjat komma upp lite här och var. Snart ska vi ta oss an att riva altanen och göra om den så att det blir rätt. Taket lutar inte tillräckligt, så vattnet rinner inte nerför det utan igenom det, inte så bra.
 
Fick några tomatplantor av mina föräldrar igår, så nu sitter de i varsin jordsäck och ska förhoppningsvis trivas.
Vi köpte lite växter till badrummet idag. Jag har aldrig varit mycket för blommor inomhus, men lite gröna luftrenare piggar alltid upp!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0