Så vet du om din relation kommer att hålla

Vi har nu varit gifta i lite över två månader. Ja, jag vet att jag inte skrivit något om själva bröllopet i sig, men vi kan väl säga så här, det var lyckat. Vi sa ja båda två. Det var en glad tillställning som gav fina minnen, men alla som gift sig vet också hur krävande hela proceduren faktiskt är. Man får ju ofta höra att gifta sig, det gör man helst bara en gång. Nu vet jag varför. ;)
 
Som sagt, gifta i två månader och än så länge känner jag att det var rätt beslut. Fick nämligen frågan om det igår på en fest hos en av makens kompisar. "Har du ångrat dig än?" Det var mest menat som ett skämt (tror jag). Där och då kom jag dock på anledningarna till varför jag har varit så säker på min sak. Att älska en annan människa kan väl tänkas vara orsak nog, men det finns ett antal prövningar som varje par behöver gå igenom innan de väljer att faktiskt spendera livet med varandra. Oavsett om man väljer att gifta sig eller inte, följande är (enligt min uppfattning) väldigt tydliga tecken på att relationen kommer att hålla:
 
1. Ni klarar av att bo under samma tak utan att gå varandra på nerverna, oavsett antal .
2. Ni klarar av att resa tillsammans utan problem (det är på resa som människans rätta karaktär kommer fram.)
Och det kanske mest talande av allt..
3. Ni klarar av att sätta ihop en IKEA-möbel utan att bråka.
 
Så kort och gott, nej, jag ångrar mig inte. ^^
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0