Hjärtat sjunger...eller nått

Det är rätt kul att jobba som kommunikatör, det är rätt kul att fungera som projektassistent med. Man får springa massa ärenden, boka konferensrum, fixa fika inför möten, skriva mailutskick till internationella gäster och jag vet inte allt. I min kommunikatörsroll är jag rätt fast vid datorn så att säga. Undra på att jag blir trött efter varje dag. 
Idag vände jag på mitt skrivbord så att jag inte sitter mot fönstret och får dagsljuset i ögonen när jag sitter vid skärmen. Det kanske kan motverka lite av tröttheten. 
 
Imorgon är det personaldag, då ska jag presentera mig för resten av vår regionala arbetsstryka. Jag hoppas att alla är så trevliga i verkligheten som de har verkat på mail och telefon. :P 
Men jag har haft en väldig tur på den fronten överlag. Har bara jobbat strax över en månad och känner mig redan som en i gänget. Idag fick jag till och med höra "Du är en klippa. Vad skulle vi göra utan dig?" av en kollega. Sånt är trevligt. :)
 
Hjärtat sjunger av glädje, hehe. Inte bara av en utan flera orsaker. ^^
När mina tankar inte upptas av jobbet brukar de som regel återgå till Sir Sockless, denna underbara man som målar rosa moln på min himmel varje dag. 
 
Mina föräldrar fick träffa honom förra helgen då vi bjöd på hemmagjord sushi. Både han och sushin gick hem väldigt bra, hehe. Inte för att jag någonsin hade tvivlat på det. Jag är dock mest förvånad över att mamma ärligen uppskattade våra maki-rullar. Jag har kanske lyckats omvandla henne. Join the raw side! ^^
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Marita

Sushin var verkligen god. Nu har jag köpt hem noriblad, wasabipasta, sushiris och risvinäger för att testa själv. Det ni!

2016-03-16 @ 13:38:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0