Vi klantar oss alla ibland

Igår var sista dagen på länsmansäggens trafikövning. Det är rätt märkligt att vara rattfull på jobbet. Det känns liksom fel att sippa lättöl innan klockan ens är nio på morgonen. Jag som är en sådan ölfantast också. :P
 
Alla klantar vi oss någon gång emellanåt. Igår strax innan lunch hade turen kommit till ett stackars länsmansägg som skulle utföra kroppsvisitation på mig innan de satte in mig i bilen. Av någon anledning ville han beslagta min mobiltelefon ur jackfickan. Han hade väl troligtvis något säkerhetstänk med det, om jag får gissa. När de väl sedan satt mig i bilen så ser jag hur personen ifråga väljer att lägga mobilen på biltaket. Vad händer? Jo, mycket riktigt. Den glider ner och dunsar mot den grusblandade isen nedanför och spricker. 
 
Nu är det ju så att vi inte ska ha värdesaker på oss under övningarna. Så egentligen var det ju lite oaktsamt av mig att ha den i fickan från första början. Men ändå, det var ingen våldsam övning där jag löpte risk att bli nedbrottad på något sätt. Jag blev hur som haver ganska upprörd under några minuter i bilen. Övningsledaren såg vad som hände och kontrollerade med mig om mobilen var helt trasig. Som tur var levde den fortfarande, men utan fungerande touchpad, alltså kunde jag inte använda den. Men efter några telefonsamtal med rekryteringsansvarig meddelade han mig att jag kommer bli ersatt för byte av glaset (thank heavens!), eftersom det ändå var en aspirant som orsakade det hela. 
 
 
När övningen avbröts fick jag en moloken ursäkt av aspiranten ifråga (stackarn). Jag var vid det tillfället ganska sammanbiten och bad bara om mitt körkort tillbaka innan jag satte mig i övningsfordonet igen. Jag hoppas att jag kan få tillfälle längre fram att tala ut med honom och framföra att jag inte hyser någon agg mot honom. För även om det visserligen var klantigt gjort av honom, så är det bara en materiell sak som kan ersättas. Allt löser sig till slut på något sätt. 
 
Det var då tur att jag hade en annan mobil hemma som jag kan använda under tiden. Den må vara väldigt trög, men det får gå. Sir Sockless erbjöd sig dessutom att låna ut en av sina gamla till mig. Raringen. :) 
 
På tal om att klanta sig. Vi gör ofta det i relationer, då vi förutsätter för mycket och kommunicerar för lite. Vissa grejer kan kännas svåra att prata om eller ens ta upp, men det är alltid bättre att tala ut, oavsett problemets karaktär. Det är vad jag har lärt mig under åren. :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0