Sushi och värmlandspojkar

Igår invigde jag äntligen mitt sushi-set som jag fick av mamma och pappa någon gång för länge sedan då det begav sig... 2007. :P
Jag och Sir Sockless gjorde vår egen sushi. Vet ni vad, för att vara första gången så blev det faktiskt helt okej. Jag skulle till och med säga att riset blev väldigt bra. Vi gjorde gurk/avocado/räkrullar, en del med majonnäs (vilket inte passade jättebra märkte jag) och en del med wasabi. Jag gick efter ett recept för 4 pers, så undra på att vi fick lite grann över. Jag skar upp den sista rullen idag till lunch...och förfasade mig över att det var just den som Sir Sockless gjort med extra mycket wasabi.
Det rensade min näsa ganska bra kan jag säga. 
 
Igår tittade vi även på filmen Mammas pojkar. Om det är någon som kan göra bra filmmanus så är det Ulf Malmros. Har alltid gillat hans karaktärer. Nu är kanske inte Mammas pojkar hans starkaste kort i leken, men jag tycker fortfarande att det är fruktansvärt roligt när prästen börjar prata grillrecept under dopet.
Jag måste se hela Ack Värmland på tv4-play. Den utspelar ju sig i Molkom till och med. XD
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0