När man är kär, så fånig man är

Ah, jag säger då det... ^^ 
Ser fram emot en kall vecka, en vecka med förhållandevis kalla arbetsförhållanden. Men, så länge jag vet att det finns någon som värmer mig när dagen är slut, då står man ut. Sen finns det ju faktiskt bara dåliga kläder, as you know. And I should know...after nearly ten years in the business. 
 
Alla ni som längtar efter kärleken, sluta fantisera om det perfekta filmscenariot där du möter din perfekta partner och lever Facebook-lycklig i alla era dagar. Rannsaka dig själv och inse att du inte är perfekt heller, men att det finns många där ute som kommer uppskatta även dina små defekter. Ge dig ut (online eller irl) och öppna ditt hjärta. Var vidsynt men inte godtrogen, det finns både troll och prinsar i den sociala skogen. En del prinsar är förklädda troll, men det brukar magkänslan avgöra ganska direkt. Så har vi det här med "prinsar" egentligen, vad är det för fel på vanliga icke adliga personer? De förtjänar en chans de också. ;)
Rädd att stöta på för många troll? Nedbruten av ständiga trollattacker i skogen? Längtar du efter att komma fram till sagoslottet med räds blotta tanken på skogen? Well, för att komma till slottet måste man ta vägen genom trollskogen, vare sig man vill eller inte. Fortsätt framåt. Med tiden lär man sig att springa ifrån de troll som dyker upp. Vad du än gör, sluta inte gå.
En vacker dag kommer du ut på andra sidan. Sen är det kanske inget sagoslott med en vacker prins på andra sidan skogen, som sagt, en del tycker det är hemskt trevligt med ett radhus och en vanlig hantverkar-kille. 
 
Nåja, jag är kanske inte rätt person att vara någon form av life coach...men jag har lärt mig att man aldrig ska ge upp i alla fall. Man måste åtminstone pröva sina vingar, oavsett vad det gäller.
Uppskatta det du har, lev i nuet och lev ut dina känslor med intensitet. 
 
Slutligen: avsluta alltid din dag med lite bra musik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0