Fuskstartad vår

Fåglarna kvittrar, snön smälter och plusgraderna frodas. Än kommer våren att vänta i alla fall två månader, det är min gissning. Innan dess kommer vintern troligen att anfalla oss två-tre gånger till. 
Jag drömmer mig bort till den gröna säsongen. 
 
Jag är en late bloomer i många avseenden. Inte minst när det gäller tv-tittande. Det var faktiskt först igår som jag och Sir Sockless bestämde oss för att börja titta på True Blood (ja, jag vet...bara åtta år efter). :P
 
Jag bläddrar bland YH och KY på nätet. Prognosen för medicinska sekreterare/vårdadministratörer ser väldigt god ut i störrde delen av landet (yey!).
Prognosen för kommunikatörer/informatörer pekar käpprätt nedåt överallt (nähä!).
 
 
Livets lappkast avlöser varandra, men jag står åtminstone inte still i skidspåret.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0