Tillfällen då man känner sig lite extra blond

...Blip!................Blip!...............Blip!................................Blip!
 
Så har det låtit ända sedan jag flyttade in i modulen. Det är alltså grannens brandlarm. Igår så anmälde jag att det läckte från handfatet, vilket en vaktmästare kom och rättade till. Imorse såg jag dock att det nu läckte ifrån toaletten istället. -_- Jag tänkte, hur många gånger ska jag behöva ringa kundtjänst och felanmäla saker här? Det började kännas dumt. Men, jag gjorde så i alla fall och passade på att berätta om kaffebryggaren som till synes inte fungerade plus grannens blippande brandlarm. 
Någon timme senare knackade samma vaktmästare på dörren igen och hade redan svaret på problemet innan han ens gått in genom dörren. Läckan på toaletten var givetvis kondens, vilket nu i efterhand är förståeligt eftersom allt dryper av fukt därinne, då jag stängt av fläkten (här började jag känna mig lite extra blond). 
 
Vidare tog vaktmästaren tag i min kaffebryggare, som inte reagerade på uttagen vid vasken. Vaktmästaren kollade så att jag inte glömt slå på någon strömbrytare någonstans, men så var inte fallet. Han föreslog att vi skulle byta ut den mot grannmodulens, då det ändå inte bodde någon där. Han gick in i den blippande grannmodulen (ja, DÄR hade jag åtminstone rätt i min bedömning), fixade brandlarmet och gav mig en annan kaffebryggare. Jag prövade den i köket, men inte heller den tycktes fungera. Vaktmästaren prövade då att koppla in den på ett annat uttag, DÅ fungerade den plötsligt. Jaha, var det då fel på kontakten vid vasken? Han tyckte det var märkligt...ända tills han upptäckte timer-vredet...(HÄR blev jag väldigt blond kan jag säga). Gah! DX Hur har jag inte kunnat upptäcka att man ska vrida på en timer?! 
Så givetvis var det bara det som var problemet. Suck...pinsamt. 
 
Jag vill inte mena på att man är dum för att man är blond (säger jag som är naturligt blond), men tyvärr är det ju ofta synonymt med det, idiomatiskt sätt (blond och blåögd) och därmed ofta lätt att ta till. Jag använder det när jag vill beskriva hur det känns att bli medveten om hur otekniskt lagd jag är, hur påtagligt det blir när man möter just en händig, tekniskt lagd person.
Inte för att blonda personer per automatik är otekniskt lagda heller...men vem fasen orkar vara helt PK nuförtiden? ;)
 
Hur som helst, vid vissa tillfällen känner man sig så att säga lite extra blond.
Jag kanske borde flytta till USA och bli Hollywood-fru i alla fall... :P
 
På tal om Hollywood-fruar, Gunilla sa en så underbar sak i ett avsnitt häromdagen, då hon pratade om sin bakgrund.
"Jag har haft ett väldigt... rikt liv. Det vill säga, jag har varit tillsammans med väldigt rika män."
 
Det är bra Gunilla...det är bra. XD
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0