Regn och retro

Idag är det söndag, vilket för mig innebär glasögon (min optiker har varnat mig för att ha linser för mycket), extrem sovmorgon (sova till halv elva, why not?) och att gå runt i pyjamas och min (före detta farmors) rosa Hello Kitty-morgonrock ända till klockan är ca halv tre på eftermiddagen. Varför ska man byta om tidigt om man ändå inte ska lämna lägenheten (baracken) förrän på kvällen? 
 
Igår umgick jag med H på stan, under väldigt regniga förhållanden, som det brukar vara när vi ses. Hade precis som brukligt en väldigt kul dag i hennes sällskap. Vi kom in på ämnet uppväxt under 90-talet och kom fram till att vi delade väldigt många erfarenheter och minnen. Jag trodde till exempel inte att jag skulle möta ännu en tjej som hade Super Mario på sin första skolryggsäck! ^^ Eller, någon som hade en sådan där fånig duschmössa som träddes över hela huvudet med ett litet fönster för ögonen (så man liknade en astronaut), som man hade i duschen efter skolgympan för att inte bli blöt i håret... Vad i hela friden var det för påfund egentligen!? 
 
Hehe, undrar vad dagens ungar hade sagt om alla dumheter man fick stå ut med då.  
(På tal om 90-talet, om ni inte har sett tv-programmet Retro, gör det! Ett måste för alla nostalgiälskare. Finns på svt-play.)
 
Nu är det september och den där jobbiga övergåsfasen från sommar till höst har satt igång. Ni vet, när man fryser i sin lägenhet/barack för att det blivit kallare ute men innan de satt igång elementen. När man går ut fullt påpälsad på morgonen för att det är KALLT och/eller regnigt ute för att sedan någon timme senare behöva ta av sig massa plagg för att sommarsolen beslöt att titta fram igen. När man sticker ut huvudet och känner av temperaturen, vänder tillbaka till tamburen (om nu folk har tamburer i sina hem eller vokabulärer fortfarande), inser att det är dags att ta på sig höstjackan och suckar djupt "det var den sommaren".  
 
Brr! -_- 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0