Det här med mina öronproppar...

Jag har fått en del kommentarer från läsare som undrar vilken sorts öronproppar jag använder. 
 
Jag använder beige-färgade öronproppar av polyuretan ifrån Apoteket, närmare bestämt DESSA.
 
De finns i gult och skrik-lila också vad jag vet. Men beige känns mest användbart, till exempel när man är på konsert eller vistas på allmänt ljudliga platser bland folk...eller bara är på platser där folk är allmänt ljudliga. De är ganska stora, så man får pula in dem rejält i öronen, men sedan sitter de på plats resten av kvällen. De går utmärkt att sova med, även om de har en tendens att leta sig ut ibland (åtminstone en av dem) under loppet av natten, vilket är helt naturligt då man rör huvudet över kudden i sömnen.
 
Jag har sovit med dessa i öronen i princip konstant under flera månader utan att hörselgångarna blir ömma eller gör ont.
Det enda man ska tänka på under längre användning är att rengöra öronen oftare. Annars kan man så att säga få proppar i öronen...just för att man haft proppar i öronen för länge. ;)
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tack för tipset på öronproppar. Ska helt klart ta och testa dem. Vad smidigt med öronproppar i den färgen. Klockrent på uteställen, konserter och andra ställen där ljudnivån är så hög att man behöver öronproppar. Mycket snyggare än vanligt gula proppar. Själv har jag rätt känsliga öron så jag använder öronproppar rätt ofta för att skydda hörsel eller stänga ute ljud. Brukar använde öronproppar när jag sitter och pluggar på biblioteket för att koncentrera mig bättre.

2015-09-07 @ 21:12:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0