Nej, det blev ett bestämt nej

Det blir inget jobb för mig på Malta. Nog för att det hade varit ett drömläge, jag vill ju faktiskt jobba i en internationell miljö och få använda min kreativa sida. Men...
Efter att ha blivit mentalt överkörd av alla kraven som den irländske konsulten framlade för mig igår...och efter en promenad för att rensa tankarna, så insåg jag felet i det hela.
 
Det hade varit omoraliskt av mig att jobba för ett spelföretag på nätet, där min främsta uppgift skulle vara att skriva så lockande som möjligt om spelen, så att fler skulle lockas att spela bort sina pengar. 
Jag vill inte bidra till att fler hamnar i spelmissbruk, oavsett om det skulle ge mig ett heltidsjobb med bra lön i ett soligt land långt bort. Jag kastar inte bort mina värderingar för det.
Så det blev ett nej. 
Ah, känns som om en sten lossnat från hjärtat. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0