Vackra flyttkartonger

Mitt lilla rum pryds utav fem fulla flyttkartonger staplade mot vägen, det är för himla vackert! Fast egentligen skulle jag ha behövt fem till...seriöst, hur kan jag ha så mycket prylar och ändå bara ha det allra nödvändigaste?
 
Det må vara nära tre veckor tills jag faktiskt flyttar. Men jag fungerar så. Så fort jag vet att det förestundar något viktigt och eventuellt tidskrävande, då vill jag sätta igång direkt, även om jag vet att jag har mycket tid på mig. Jag vill inte behöva stressa. Vill inte fixa med något i sista minuten. Jag vill börja tidigt, få det klart och färdigt, helst NU! Jag tror att jag brås på min far där. ;) 
 
Men nu är det ju också så att jag längtar efter att få flytta in i nya lägenheten. Min första "riktiga" lägenhet. Studentettor (eller ettor överhuvudtaget) i all ära, de kan vara mysiga, men de känns sällan som ställen att bjuda hem folk till. Undantaget var väl min första etta i Göteborg, där var i alla fall köket stort och separat. 
Så det är väl förståeligt att jag hastar för att få flytta in i en tvåa? :)
 
Idag blir det bio med H. Vi ska se Minions, ni vet, de där gula små filurerna från Despicable Me (Dumma mej). Jag tror att det kommer bli en rejäl skrattfest. ^^
 
(?)...Alltså, vem kom på ordet skrattfest och varför kände jag att DET var det bästa ordet jag kunde använda här?! Det här är ett typiskt exempel på hur farligt det är att bli exponerad för skvallerpressen. Aftonbladet och dylika tabloider utför ju SEO på hjärnbarken! "Här vill jag beskriva en känsla av något roligt...hm, vad ska jag använda? *Tänker en millisekund* Första förslaget: Skrattfest."
 
DX
 
Note to self: Sluta läs Se & Hör. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0