Livets hinderbana

Så fort någonting verkar bra och harmoniskt, då dyker det alltid upp ett hinder förr eller senare. Ett hinder att överkomma för att kunna ta sig vidare. Tillvaron tillåts aldrig vara helt perfekt under någon längre tid.
Min hyresvärd och hennes kille har bestämt sig för att flytta ihop. Alltså måste jag flytta på mig, igen. Inte för att detta kommer som någon större överraskning, jag har haft mina aningar ganska länge, men nu slog alltså bomben ner. 
 
Jag har sökt flera lägenheter, både via bostadskön och på Blocket. Jag var och tittade på en närliggande etta igår, men det liknade mest en man cave. Ligger boningen på källarplan, då är det precis vad man får, en källare (trång, mörk och spindelvänlig).
Imorgon ska jag titta på en tvåa i en annan del av stan. Står dessutom som nummer två i kön på den, så hoppas verkligen att personen före tackar nej. På lördag ska jag titta på ytterligare en tvåa och till sist på en annan etta på tisdag. Så många lägenheter har jag nog aldrig kollat på under så kort tid innan. 
Jag bara hoppas att det bär frukt. Nog för att jag får bo kvar här i rummet tills jag hittat något eget, men jag vill ju helst inte vara kvar när hennes pojkvän flyttar in. 
Hoppas kunna flytta ut under augusti. 
 
Sommarhettan har kommit till Växjö! Det är rena grekiska temperaturen här. Jag tog en lång promenad i värmen med H idag. Ett biobesök ska snart planeras in, hon är ju den enda som verkar vilja se Minions med mig. :)
 
På tal om bio, såg Jurassic World med P och R för några dagar sedan. Jag tyckte den var okej, men ingenting, inga extravaganta effekter eller 3D kan slå första filmen. Den hade jag velat se på vita duken om något. 
 

Kommentarer
Postat av: M

Fast att flytta kanske inte är en dålig grej ändå, från vad jag hörde sist. Så se det som en positiv knuff i rätt riktning så löser sig nog allt annat också. ^^

2015-07-03 @ 16:43:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0