Det finns nötskrikor och så finns det kattskrikor

Giv mig styrka! Kerstin gör sitt bästa för att sabba min nattsömn. Hennes förbenade kåtvrål (Ja, vad ska man annars kalla det? Vårskrik är ju en tanke, men då förstör jag väl för alla som växt upp med Ronja Rövardotter) väcker mig ca tre gånger per natt. Detta resulterar i att jag ofta sover fram till kl 10...och vips hinner det bli lunchtid innan man ens fått i sig frukost. Givetvis ska hon vråla precis vid ytterdörren också så att det hörs riktigt bra in till grannarna. Försöker man säga till henne att hålla tyst så vrider hon upp volymen ytterligare. 
Sabla kattskrika! DX
 
Suck...
 
Seriöst, det har gått två veckor sedan jag jobbade sist. Innan jul fick jag sms hela tiden, nu händer det ingenting...Fick ett sms för en vecka sedan, men just den dagen (givetvis) var jag tvungen att vara hemma för att ta emot leveransen från IKEA. Lite mer förvaringsutrymme och en snygg tavla piffade upp lyan något. 
Hoppas att arbetspassen ökar framöver. JAG VILL JOBBA! 
 
I fredags hade vi vin-och-spelkväll med S,L och H. Det blev Mario Kart 8 (J har ju gått och skaffat oss ett Wii U), Jackbox Party Pack (superkul spelkollektion där man interagerar med sina smartphones) och Cards Against Humanity.
Jag är så glad för vår andra soffa! Det gör sådan skillnad. Att kunna bjuda hem folk utan att skämmas över bristen på mjuka sittplatser, det gör mycket. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0