Valentin

 
Har packat ner ytterligare saker nu. Många plastpåsar pryder lägenheten. Snart är det dags att slutgiltigt tömma garderoberna på mina kläder. Det blir det sista. 
Under nästa vecka flyttar jag troligen ut. 
 
Trött efter dagens jobb, även om det bara var sex timmar. Imorgon blir det heldag. Sedan far jag hem till skogen över helgen.
Min egen handläggare från Tråkstället ringde idag och presenterade sig. Hon hade faktiskt ett och annat vettigt att säga. Hon kände igen sig i min situation. Tänka sig, ibland är man inte ensam om att ha gått en kass utbildning, rent arbetsmarknadsmässigt. 
 
Har sovit min fjärde natt på soffan. Drömde att jag träffade en blond kille som hette Valentin. Han körde postbil, som samtidigt fungerade som åttans buss (?). Jag glömde kvar min väska i hans bil när jag steg av och försökte springa efter. Försökte mig på en genväg genom en stor byggnad. Kom in i en fullsatt föreläsningssal där Barack Obama höll föredrag. Sprang ut igen. Lyckades leta reda på Valentin på Facebook och meddela honom. Fick tillbaka min väska till slut. 
 
Snart är det Valentins dag. Kanske han ville påminna mig om det. Suck...
 
Det är så overkligt...
Det skulle ju alltid vara vi. 
Vi.
Nu är det bara jag igen. 
Jag mot resten av världen. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0