Från norr till öster

Antar att ni är nyfikna. 
 
Nu bor jag inneboende hos tjejen på öster. För 3000 kr/månaden får jag ett eget rum med egen ingång, egen toalett och egen klädkammare. Det enda vi faktiskt delar är kök och dusch. Det är faktiskt väldigt bra. 
 
Första natten här förflöt kanske inte så bra. Hade svårt att sova av olika anledningar. Dels var det kallt i rummet, dels bråkade ungarna i lägenheten under och dels hade jag en massa tankar i huvudet. Men några timmar sömn fick jag.
 
Har muskelvärk i hela kroppen efter flytten igår. Tackar mina föräldrar för att de alltid stått ut med allt bärande upp och nedför trappor, oavsett om jag flyttat på grund av studier, jobb eller ett brustet hjärta. 
 
Var på intervju idag. Gissar att jag kan få jobbet med mina meriter. Får troligen veta i slutet av veckan. Hade varit trevligt med lite heltid och nya bekantskaper.
 
Jag är nästan klar med inredningen av rummet. Inser att jag måste ha mer förvaringsutrymmen om jag ska bli långvarig här, vilket jag tror mig bli. Billiga lägenheter växer inte på träd, speciellt inte i Växjö. Ska jag offra alla mina köpoäng, då vill jag ha en tvåa i alla fall. Jag tar inte första bästa svindyra etta. 
 
Måste lägga mig ett tag innan jag åtar mig ärendet att hämta min cykel och lämna tillbaka hans nyckel. 
 
...Hur kunde det bli så här? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0