Allt är förgängligt

2012.06.07 - 2015.02.07
 
Buddha sa att allt är förgängligt. Allt som finns idag kan vara borta imorgon. Hade jag kunnat hade jag nog blivit buddhist helt och fullt, då hade jag kanske inte blivit så förvånad varje gång jorden rämnar under mina fötter. Då hade jag sluppit blivit så ledsen, så arg, så bitter. För det blir man, oavsett om man vill eller inte.
 
Det är förvånansvärt många som engagerar sig när jorden rämnar, till och med bekanta på Facebook som man nästan aldrig pratat med.
Det ger mig en gnutta hopp om mänskligheten. 
 

Kommentarer
Postat av: Louise

💗 Ilska, bitterhet och mer därtill är det nog svårt att inte känna. Känn på! Så småningom kommer trevligare känslor knacka på och vilja komma in.

2015-02-08 @ 16:40:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0