Fyra dagar kvar

Det är fyra dagar kvar till jul. Ute råder vårvärme. Jag tror bestämt att jag har sagt detta förr, men jag har inte precis någon julkänsla i år. 
 
Men, jag klagar faktiskt inte på den höga temperaturen. Det är riktigt behangligt att kunna gå ut utan jacka när man ska tvätta kl 7 en söndagmorgon. Man får inte ömmande istappar i näsan varje gång man andas. Mitt hår är inte statiskt som det alltid annars är under vintertid. Min hud är mjuk och ovanligt obesvärad för att vara så här års (alla som har torr hud vet jag vad pratar om). Det finns ingen snö att varken glädjas åt eller klaga på. Det finns knappt någonting som antyder att det egentligen är vinter, förutom allt julpynt i var mans hus och trädgård. Det är på det stora hela väldigt...behagligt. 
 
Igår spenderade jag kvällen med ett par av Dobertys Uttrar, det är en lokal sammanslagning av GAS-klubben och Povel Ramel-sällskapet här i Småland. Vi var visserligen bara tre personer totalt som dök upp, men vi hade trevligt ändå. Kvällen bjöd på småplock ur svt-arkiv, bland annat en uppesittarkväll från 1965 med Hasse och Tage. Vi förtärde glögg, lussekatter, ischoklad och annat farligt. Mycket julsånger blev det också. Det är inte ofta man får ta del av levande musik bestående av mandolin och keyboard. 
Alltid uppfriskande att lära känna nya människor. :)
 
Kvällen avslutades dock med ett besök hos den person som får mitt hjärta att slå några extra volter. ^^
Livet är underbart, trots allt. ;)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0