Inflyttad och lite arg för tillfället

Har inte haft tillgång till nät på ett tag, därför har det varit lite tomt här.
Jag är i alla fall inflyttad i min tvåa sedan en vecka tillbaka, dock utan så mycket möblemang (än så länge). 
Lägenheten behöver dessutom renoveras. Jag fick nytt vardagsrumsgolv igår, men väggarna behöver fortfarande ny färg och tapet. Jag får väl se när det sker...
 
Hade dessutom problem med avloppsstank i badrummet under många dagar. Jag lokaliserade källan till ett lodrätt rör där det är tänkt att man ska koppla på en tvättmaskin. Jag rapporterade eländet. Några dagar senare låg en lapp i brevlådan om att en vaktmästare hade kikat på det och åtgärdat det. Dock kvarstod stanken, om än inte fullt så markant som tidigare. Ringde om det igen. Dagen därpå var stanken helt borta. Givetvis kom vaktmästaren just då för att konstatera att "här var det ju inget problem". 
Jag insåg att det kommer i omgångar, ibland stinker det, ibland inte. Känns dumt att ringa varje gång och sedan inte ha något problem när han väl kommer hit. Så jag löste problemet själv med lite plastfolie och tejp runt röret. :P Jag ska ändå inte koppla på någon tvättmaskin. 
 
Var på Tråkstället idag för första gången på länge. Hade tittat ut en rekryteringsträff anordnad av ett mycket stort sportrelaterat företag här i Växjö. I deras annons stod det att de sökte folk med erfarenhet av att jobba som servitris, kock, bartender och konferensvärd. Jag nappade på ordet konferensvärd (eftersom jag har jobbat som värdinna) och beslutade mig så för att ägna tid och energi åt att skriva ett bra personligt brev och skriva ut mitt CV på stadsbibblan. 
 
Imorse anlände jag dit. De ansvariga gav en strålande presentation av företaget och verksamheten, sedan var det dags för korta personliga intervjuer. Vi var kanske runt 25 pers församlade. Efter en kötid på kanske en halvtimme var det min tur. Då visade det sig att de tydligen BARA sökte erfarna servitriser, kockar, bartendrar och folk som jobbat med snabbmat. Konferenser var inte alls en så stor del av deras verksamhet. Ordet konferensvärd hade tydligen bara "slunkit in" i annonsen. Så där hade jag ju inget att hämta. En väldigt kort intervju blev det. 
 
Alltså, när stora företag inte ens har koll på vad de skriver i sin egen annons...då blir jag som informatörsutbildad rasande. SÅ FÖRBANNAT OPROFFSIGT! 
Här lägger man ner tid och energi på att göra en bra ansökan, komma dit i tid och dessutom sitta och vänta i kö...och så har man egentligen inget där att göra. Är det konstigt att man blir arg och uppgiven? -_- 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0