Igår: kaos

Igår var en jobbig dag. Det har visade sig att hela ena köksväggen (den med diskbänk) är så fuktskadad och möglig att den (troligtvis) måste rivas och bytas ut helt. Målaren (som just kommit och skulle sätta igång med sitt arbete) blev konfunderad. Jag blev arg och överraskad över att besiktningsmannen från Växjöbostäder inte märkt detta vid sin besiktning innan jag flyttade in. Smått kaotiskt sinne igår. Som tur var fick jag en väldigt lugn dag på jobbet. 
Min lägenhet är i nuläget ett enda stort renoveringsobjekt (det ska målas/tapetseras i alla rum dessutom) så det går inte att sova där längre. Fick tack och lov sova hemma hos R.
 
En något bättre dag idag. Vaknade hos R, tog mig hem till lägenheten, kollade läget med målaren som gav prognosen att sovrummet åtminstone skulle bli färdigt till på måndag. Great! Packade lite saker inför helgens Ölandsbesök och drog ut på stan. Kikade in på Elgiganten och Siba efter en tv (min lilla tjocktv måste pensioneras snart, tycker jag). Träffade en särdeles trevlig (extremely handsome) säljare inne på Siba. :P Sen drog jag hem till skogen. Hehe, all in all, it was a good day. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0