Brummande öppen planlösning

I köket/vardagsrummet (jag har numera öppen planlösning för väggen är borta) brummar fem golvfläktar för fullt. De ska stå så i ca två veckor för att all fukt ska försvinna från golvet. Det är varmt som i en bastu. Igår var jag till huvudkontoret och fick ut nycklar till en modul (en barack) som jag får bo i tills detta eländet är färdigt. 
 
Modulen var inte så tokig. Det är precis som en lägenhet i en grå låda. Jag kan nog stå ut med det.
Bara ingen pyroman kommer dit och får för sig saker. Modulen ligger i en utav stadsdelarna som lidit av många anlagda bränder på sistone. Det gäller i och för sig min nuvarande stadsdel också. Jag tror dock inte att det är pyromaner som ligger bakom, snarare tokiga ungar som inte haft något bättre för sig. Still dangerous though. 
 
Idag bär det uppåt landet för imorgon gifter sig min morbror. Det ska bli trevligt, inte bara för själva bröllopet, utan också för att det är på en ort som jag aldrig besökt tidigare. Det vankas även övernattning på ett badhotell. Det kommer nog bli en väldigt angenäm helg. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0