Bröllop i Lysekil och pipande barack

Så har då min morbror gift sig med sin drömkvinna på en av Sveriges vackraste platser (Lysekil) och jag har fått tre nya halvkusiner. :) Helgen var helt makalös. Vigseln i kyrkan var vacker, kort och koncis. Efteråt checkade hela sällskapet in på Strandflickornas havshotell (hela hotellet var hyrt enbart för oss). Det var ett väldigt mysigt hotell precis vid havet, oerhört vackert! 
Bröllopsmiddagen inmundigades på Märtas krog (den hette något mer utförligt men jag kommer inte ihåg det just nu), också ett väldigt mysigt ställe. Jag fick trevliga människor till bordet och efter några glas vin konverserade vi på det sätt som man gör...efter några glas vin :P. Mycket skratt den kvällen. 
Efter middagen öppnade brudparet sina presenter i salongen på hotellet och musik kördes igång via en hifi-utrustning (såklart). Brudparet dansade sin vals och alla var glada. Så mycket mer dans blev det dock inte. Bruden försökte engagera det öldruckna manfolket men utan resultat. Jag och fyra andra tjejer shejkade loss med bruden istället. Hehe, that was fun. ^^
 
Så det var en mycket trevlig upplevelse. 
Jag kan varmt rekommendera Strandflickornas havshotell. Alla rum är unikt inredda efter olika teman. Mitt rum hette "Turkiske konsulns sofgemak" och hade orientalisk stil med mjuk säng, vattenpipa och snabeltofflor. All inredning andas tidigt 1900-tal och medför en väldigt avslappnande känsla. Det är ett perfekt ställe att ha konferens eller kick-off på skulle jag säga. Eller som pappa sa "Här skulle man kunna bo en månad och skriva en roman". ^^
Just lovely. 
 
Något som däremot inte är så lovely är min barack som jag just sovit min första natt i. Nog för att den har sina bekvämligheter, men vissa funktioner är föga fungerande om man säger så. För det första så läcker rören från handfatet på toaletten. Detta har jag sagt till om, så troligtvis kommer det någon hit idag och tätar till det. Toaletten är dessutom väldigt trögspolad, så man får hälla extra vatten i varje gång man spolar för att det ska hända något. Kaffebryggaren som står i köket fungerar inte (upptäckte jag nyss). I någon utav grannmodulerna sjunger brandlarmet på sista versen, det vill säga, det piper till ca 20 gånger i timmen (jag undrar om jag någonsin kan börja sova utan öronproppar). 
 
Utöver det är det väl rätt okej. Jag är himla glad över att Wexnet mycket enkelt kunde flytta min nät-åtkomst från lägenheten hit till baracken. Så länge jag har internet så klarar jag mig. Jag bara önskar att jag hade kommit ihåg att ta med micron hit igår när jag ändå fick skjuts av mina föräldrar. Micron...
och kaffebryggaren. -_- 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Själv har jag alltid öronproppar när jag sover. Sover så mycket bättre när det är tyst och jag slipper störande ljud. Bara vetskapen att man inte kommer att störas under natten gör att man sover bättre. Tycker det är hur skönt om helt att plugga in öronpropparna riktigt djupt i öronen och höra hur alla ljud stängs ute mer och mer när propparna expanderar i öronen för att till slut bli helt tyst. Ibland får jag dock lite ont i öronen av öronpropparna. Har du något tips på sköna öronproppar att sova med?

2015-09-06 @ 22:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0