Som ett paket på posten

Igår fick jag två roliga grejer med posten. Först hämtade jag ut mitt paket från Zalando och kunde konstatera att kläderna jag beställt passade. En t-shirt sitter och för sig inte jättebra, men det får jag fixa med ett skärp eller nått (det är så sladdrigt tygflax-mode nu, alla ska se ut som vandrande tältpinnar), den är så snygg så den SKA jag behålla.
 
Ett tag senare fick J sms om att även han hade ett paket att hämta ut. Han suckade och begav sig nedåt ICA. 
När han kom hem så gav han mig paketet och sa "öppna du, jag vet inte vad det är". 
 
Haha, sure honey ;)
 
Ibland är han inte klok, min sambo. För fyra dagar sedan sa jag att jag kunde önska mig detta i julklapp. Men tydligen ansåg han att jag kunde få det nu istället. Han har det då svårt med tålamodet till och från, jag fyller ju år om en knapp månad dessutom. :P 
Tack älskling. 
 
I förrgår hände det dessutom något som aldrig hänt tidigare, ett bemanningsföretag sökte upp mig för att fråga om jag vill ha jobb. Sådant KAN alltså hända, till min förvåning. Det rör sig om ett kort jobb (ett fåtal dagar) men det kan ge bra erfarenheter, så jag får hoppas det blir av. Det dumma är bara att det alltid är ett himla mailande fram och tillbaka när det gäller bemanningsföretag. De är ju så att säga medlaren i förhandlingarna. Är det något jag undrar över så måste de kolla med kunden först innan de kan ge mig svar, så det går inte snabbt inte. 
 
På tal om ingenting. Jag vet redan vad jag och J ska göra nästa sommar. Det är tydligen bestämt att vi ska till medeltidsveckan i Visby, för där har J aldrig varit. Vi ska vara där HELA veckan (awesome). Boendet är till och med fixat. Jahapp...då blir det till att dra hit min symaskin (vart den nu är någonstans) och börja sy kläder. J måste ju ha något tidsenligt på sig. Kanske är det läge för mig att uppdatera min 1400-talslook också. Då får jag definitivt någonting att syssla med om dagarna. 
Tänka sig, det är snart 15 år sedan jag sydde min svarta mantel på Öland. Time flies. 
  
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0