Sju år upp i rök

Diskuterade lite med K igår om att flytta till Götet igen. Det hade inte varit helt fel. Enda nackdelen skulle vara att J inte skulle känna så många figurer där, vilket han också tidigare har angett som orsak till varför han inte dras dit. Men så idag, när vi satt på en uteservering (första och troligen enda gången i sommar, men vi hann!) så sa J att våra vänner S och L tydligen vill till Götet i framtiden. Det skulle ju innebära att det inte skulle råda brist på bekanta. Vilken trevlig överraskning! 
Jag klickade in mig på Boplats Göteborg direkt för att se hur jag låg till...bara för att upptäcka att jag inte "fanns" längre. Inte en lika trevlig överraskning. Jag vet att den kön inte fungerar likadant som här i stan (inget poängsystem) men ändå...där rök sju års kötid :( Ingen information om att mitt konto riskerade att försvinna hittade jag heller i min mailhistorik. Dåligt. Bara att registrera om och börja om på nytt. 
Nåja, ingen större surprise egentligen. Det här moderna samhället går ju ut på att driva oss till vansinne, one way or the other. 
 
På tal om vansinne, imorgon är det val. Då får vi se vilka växter som kommer att pryda Sveriges trädgård under de närmsta fyra åren. Jag personligen önskar att de faktiskt blir lite blommor den här gången. En rosenrabatt hade inte varit fel, jag hade även gärna sett hela gräsmattan full med maskrosor. 
Blåsippor tycker jag dock inte passar i en trädgård, de kan dra åt skogen. När de ändå är på väg till skogen kan de gott ta med sig fyrklövern, vitsippan, blåklinten och blåklanten. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0