Okej mamma

Mamma tyckte att det har varit lite tomt här för länge, så okej, here goes.
 
Jag är tillbaka på ruta ett. Återinskriven på Tråkstället och har fått en ny personlig tråkmåns, igen. Inte så kul, nej. Det positiva är att jag med mina nya erfarenheter har kunnat registrera lite nya sökord på min profil, ifall någon arbetsgivare skulle vara intresserad. Tråkmånsen som hjälpte mig på plats var också rätt trevlig.
De har infört ett nytt uppropningssystem nu för alla som kommer dit. Istället för att ropa upp namn så blir man tilldelad en liten lapp med ett nummer och en färg, exempelvis grön 41. Så ropas det upp istället. Det är så inovativt och pedagogiskt så det är inte klokt. Som om det inte vore nog likt ett dagis redan...
Nej, skämt åsido. Jag fattar varför de gör så här. Det blir mer effektivt så. Det tar alldeles för många sekunder extra för dem att reda ut hur de ska uttala vissa för och efternamn. Det är åtminstone min teori. Stackars tråkmånsar, de har det då inte lätt.
 
"Öh... Istvan...eh...Schläss...Schläsku...Slässky....Äh, grön 41!"
 
:P
Man får göra vad man kan för att tänka positivt och hitta saker att skratta åt, annars går man under. Om det innebär att göra narr av människor som trots allt gör sitt bästa i rollen som tråkmåns, so be it. 
 
Suck...vad har hänt annars då? 
Jag och J åkte på Finlandskryssning för en tid sedan. Det var över förväntan från min sida. Vår hytt var jättemysig, maten var väldigt god och utsikten över Stockholms skärgård trollband mig. Sedan ingick det ju även den obligatoriska finska tangon, dansbandsmusiken, spriten och en vedervärdig karaokeupplevelse (det var en full kille som sjöng/försökte sjunga Grenade av Bruno Mars). Jag fick till och med se en tornado ute på havet. Otroligt hur mycket vi hann med innan vi ens hade satt fot i Helsingfors :P Att vandra runt i staden var väl sådär, jag tycker att Helsingfors påminner ganska mycket om Stockholm...fast med om möjligt ännu fler shoppingcentrum. Ja, vi var inne i bergskyrkan också ;)
Jag kommer definitivt åka Finlandsfärja igen. 
 
Jag har även gjort lite nya bekantskaper med väldigt trevliga människor. Vi hade fest för J häromkvällen. Till en början såg det ut som om ingen skulle dyka upp, trots att det fanns de som sagt ja på fb-eventet. (Seriöst, ibland undrar jag om det kan kallas kompisar överhuvudtaget.) Vår trogna granne S var i alla fall på plats. Sedan anslöt sig paret L och F som tur var. Två väldigt trevliga själar som jag gärna umgås mer med. Vi spelade vårt nya favoritsällskapsspel Cards Against Humanity. Det är ett kortspel för hemska människor (jo, det står faktiskt så på kartongen). Inget spel för lättstötta ^^.  
 
Om några veckor ska jag hjälpa till på Hi-Fi-mässan i Göteborg. Ser fram emot det. 
 
Grafikkortet i min gamla laptop tackade för sig häromdagen, så har skaffat mig en liten notebook istället. Känns behändigt och bra. Fast tycker att hela konceptet med Windows 8 känns onödigt (vilket många andra har sagt före mig). Jag behöver bara ha skrivbordsläge, okej?! 
 
Just det ja, det är tänkt att jag, J och några vänner ska upp till Stockholm och se The Beards när de spelar där. Inget är spikat ännu, men jag hoppas verkligen att det blir av. Om ni inte vet vilka The Beards är så kan jag säga att det är ett rock/comedy-band från Australien som enbart sjunger låtar om skägg. Fantastiskt bra grupp. 
 
 
 
Their music is like beard to my ears :P
 
Ja, jag ska börja skriva oftare. Yakusoku ;) 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0