Jag skulle bara ta en promenad

De bestämde sig för att klippa gräset utanför, i regnet. Gräsmattan liknar en leråker. Jag undrar vad kaninerna tycker om det. 
 
Jag hittade nya smultronställen igår. Jag skulle egentligen bara ut på en promenad i solen. Det slutade med en promenad på kanske tre timmar. Jag tycker om skogen här. Rätt var det är så dyker det upp små idylliska picknickplatser. Jag tror att detta är mitt nya favortiställe.
 
Myggmedel krävs dock för en mer angenäm vistelse.
 
Hittade även ett väldigt fint fågeltorn. Dessvärre hade tornet en dovt surrande inneboende som jag drog mig för att irritera. Tumregel för möte med bålgeting: stick innan den gör det. 
 
Jag fortsätter mitt sökande efter jobb. Ska försöka mig på att ansöka om A-kassa för första gången, får väl se om det går vägen. Gör det inte det får jag fortsätta leka hemmafru och låta J stå för större delen av försörjningen. En dröm för vissa, men inte för mig. 
Fast det kanske är mer glamouröst om man bor i USA, har en rik man och använder läppstift under alla dygnets vakna timmar. Jag kanske borde börja använda läppstift, man känner sig tydligen mer hel som människa då.
Fattas bara ett stort hus i Kalifornien och en liten fjantig hund...och så en rik man då. J, du får jobba på! :P
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0