Happy American Holiday!

Tja, då var Halloween nästan avklarat. En fest igår, en till ska bevistas idag. 
 
Jag känner mig allt mer missanpassad på sådana tillställningar om jag ska vara ärlig. Igår blev det väldigt påtagligt. Jag trodde först att de berodde på mitt beslut att inte dricka, men insåg snart att det berodde helt på sällskapet. Lyckligtvis var jag inte ensam om den tanken. En av festdeltagarna lutade sig emot mig och viskade "Är det inte lite väl mycket barnkalas här?"
Det finns inget värre än 90-talister helt utan allmänbildning. Behöver jag säga mer? 
 
Suck...
 
Jag längtar efter ett nytt liv, någon helt annanstans. För här utvecklas jag inte. Funderar på att söka ett hotelljobb i Japan (sprang på en sajt för utomlandsjobb förut). Bara åka iväg och känna att jag lever. 
Blev lite inspirerad av serien Modellpojkar. Där fick man se människor som haft all trygghet i världen, men som ändå gett upp allting för att resa utomlands och följa sina drömmar. Det spelar ingen roll vad man har för dröm, men att faktiskt våga göra en sådan sak, att ta ett sådant steg, det beundrar jag. 
Jag beundrar min barndomsvän M som valde att flytta till São Paulo i Brasilien, för det var det som kändes rätt för honom. Det var där han hittade hem, sin nisch, sin plats i livet. 
Jag vill också hitta min plats i livet...
 
Det är sådant man börjar tänka på när man sitter i en soffa tillsammans med en pirat och en blodig ängel som inte känner till påven är eller vet var Vatikanstaten ligger. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0