Finbesök, vinförsök och en ny soffa

I lördags hade vi L och S på besök. Vi åt kyckling och moderatpotatis, prövade på Per Morbergs vita vin (ett försök som lyckades väldigt bra), gladde oss åt en hyfsat rolig film och spelade det alltid lika roliga spelet Cards Against Humanity. Om ni inte vet vad det är, googla på det och ni lär vilja skaffa det själva, med förutsättningen att ni har hemsk humor vill säga. ;)
 
Dagen därpå kom mamma och pappa upp med sin gamla skinnsoffa som jag och J har fått överta. Med den adderade soffan har vi nu minst åtta sittplatser istället för tre i vardagsrummet. Vi möblerade även om lite och satte upp högtalarna på väggen. Det blev en så stor skillnad! Nu börjar det se ut som ett hem här. Fattas bara nytt soffbord, en matta, lite väggprydnader och fräscha gardiner så kommer det bli perfekt. 
 
För några timmar sedan var jag på intervju. Jag tror aldrig att jag har varit så peppad inför ett jobb som det här. Det kändes som att intervjun gick väldigt bra. Jag tror att det kan gå vägen den här gången (jag vill inte verka för entusiastisk, men det vore konstigt om jag inte fick jobbet). Snälla, snälla, snälla, snälla! 
 
Imorgon blir det dessutom två timmars jobb på länsmansakademin innan jag tar tåget till Göteborg. 
Det blir nog en rolig vecka det här. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0