Inget kör och kräng för mig

Är äntligen frisk från halseländet. Fyra dagar med halsont, en så långdragen pina har jag inte haft sedan körtelfebern. Hittade Esberitox-tabletter igår, de gjorde underverk.
 
Var på intervju idag för ett jobb som "representant" för ett grönt företag. Jag hade mina aningar om vad "representant" egentligen innebar, men ville ändå se vad det var för jobb. Jag hade dock rätt. Det finns många ord för säljare. Även om företaget lät bra, produkterna var trovärdiga och lätta att stå bakom så hade jag ändå inte kunnat ta jobbet. Jag har ju inte bil. Utan bil är det inte så lätt att åka runt till kunder ute i smålandsskogen. 
Det är väl ironiskt egentligen. Här ska man kränga miljövänliga grejer för att spara på just miljön. Ändå måste man köra bil.
 
Nåväl, jag har fortfarande morgondagen att se fram emot. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0