Blivit frilansskribent

I fredags fick jag jobb som frilansskribent på ett förlag. Det är bara ett extrajobb vid sidan av, men det känns bra att åtminstone få jobba med något. Saken är bara att jag måste skriva ett visst antal texter varje vecka, vilket tär lite på orken så här i början. Men jag börjar få upp tempot så smått. Jag har börjat med att skriva minst tio texter per dag. Förhoppningsvis kan jag snart skriva mellan 20-30 per dag, då kommer det att gå undan. Jag skriver om olika länders helgdagar. Det är drygt 700 st. Det kräver sin research. Väldigt allmänbildande är det. Nu känner jag till traditioner och helgdagar som jag aldrig hade hört talas om innan.
 
Så om jag inte skriver här på längre så beror det på att jag är lite upptagen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0