Med rätt glasögon

Var på vattenträning igår. Första träningspasset på flera veckor. Kändes bra. Motion är oerhört verksamt mot ångest. Ja, jag får det ibland numera. Det är en ny erfarenhet för mig. Jag hade ingen aning om hur det kändes innan, men nu vet jag det också. Livets alla små egenheter berikar oavsett om de är positiva eller negativa, det är så jag ser det.
Jag vet inte varför jag försöker lösa alla problem på en gång hela tiden. Varför ställer jag så höga krav på mig själv? Undra på att det blir jobbigt.
Det är tur att jag vet att det alltid blir bättre.
Allting blir bättre om man ser världen (och sig själv) med rätt glasögon.
Det gäller bara att ta fram optikern inom sig.
 
Ikväll blir det andra delen utav Hunger Games. Folk säger att den ska vara bättre än första filmen. I do hope so.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0