Grisfest bland annat

Imorse blev jag inkallad till jobbet. Jag var uppskriven som reserv. Jag låg ännu i sängen när telefonen ringde. "Kan du komma hit?" "Öh ja, det kan jag." "När kan du vara här, om 5 minuter?" "Njaej, räkna med 45 i alla fall, jag bor på andra sidan stan". Det var bara upp och hoppa, sätta på mig ett ansikte, fixa håret, försöka få i mig frukost, göra lunchlåda och klä på mig...samtidigt. Jodå, det gick. 50 minuter senare var jag på plats. Jag fick jobb imorgon också, kanske till och med i övermorgon. Yey!
 
I helgen var jag och J på grisfest hos grannarna. Jag säger det eftersom vi spelade olika spel, bland annat kasta gris (inte den analoga versionen som jag växte upp med dock). Tre ljudliga plastgrisar förhöjde dessutom stämningen med flera takhöjder. Ack, vilka galna upptåg man kan hitta på när man snart närmar sig 30. Att leka ryska posten tillhör tydligen också spektaklen...även om det kändes som om det var 20 år för sent. Hrm. 
 
Tråkigt väder vi har. Jag har inget emot regn, men måste det vara kallt samtidigt? 
Nä, om man skulle ta och sova. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0