Dop, Inga Lindström-staden och Eldkvarnens näste

Så har man varit på dop i Örsjö kyrka. En väldigt fin kyrka som är sexkantig till formen. Prästen var förvånansvärt modern och öppensinnad. Barnen var snälla (i den mån de satt still). Lilla L som var dagens mittpunkt följde spektaklet kring henne under stor förundran och tystnad. Hon förde knappt ett ljud under hela ceremonin. Inte ens när prästen lyfte henne högt (likt Rafiki med Simba) gjorde hon annat än tittade fundersamt på den skäggige mannen som upprepat lovprisade hennes existens. All in all, ett väldigt vackert dop. 
Efteråt blev det kaffe hemma hos föräldrarna. Vi hade köpt en dopgåva, en mjuk liten vovve vars nos L gladeligen började bita på direkt. 
 
Dagen därpå bilade jag och "svärfar" upp mot Inga Lindström-staden. Rekryteringsmässan var kanske inställd, men jag var inställd på att åtminstone få svar på varför och även lämna in mitt cv på en annan plats som sökte personal. Efter en liten sightseeing stegade jag in på Nyköpings Tråkställe. Vilken skillnad det är på Tråkställena från stad till stad! Jag fick svar på mina funderingar av en mycket hjälpsam Tråkmåns som dessutom gav mig värdefulla tips och önskade mig lycka till. Jag lämnade också in mitt cv där jag hade tänkt. Det blev ingen lång intervju direkt, men min långa resa dit enbart för att visa upp mig på plats måste ju ha gett ett visst ambitiöst intryck. 
 
Jag sov över hos svärfar och hans fru i deras trivsamma villa. Vi tittade på Idrottsgalan och gladdes åt att Zlatten inte fick Jerringpriset. Det var det andra som inte gladdes åt. När jag steg på tåget i Eldkvarnens näste hörde jag hur en mobilpratande man framför mig diskuterade detta med irriterad stämma. 
Zlatten har ju gjort så mycket under så många år. Ska han aldrig nå sin kulmen? Är det inte bra snart?
Jag är glad att priset gick till en man som jag aldrig hade hört talas om. Det var något nytt det. Vettig verkade han också. Fast, vilka vettiga människor spelar golf egentligen? 
Det är klart, det verkar vettigare än att slåss och få sina öron demolerade. Eller Themaulerade kanske det ska vara. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0