Blä och barn

Här skulle jag på rekryteringsmässa i Nyköping i nästa vecka. Pretty excited. Men vad gör de? De ställer in! DX En tågbiljett i sjön, det är vad det är. Suck...
J tycker att jag ska åka dit i alla fall, så får jag se Nyköping och hälsa på hans föräldrar. Nåja, varför inte?
 
J och jag fixade de sista julklapparna idag. En del får man ju ge retroaktivt så att säga. Vi köpte en söt liten dopgåva till lilla L också. Det är inte klokt hur mycket barnleksaker kostar! Vi var inne på en av stans barnbutiker (låter skumt) för att kolla vad som fanns. J undrade spontant vem som egentligen har råd med barn numera. Jag började undra detsamma efter att ha storknat vid åsynen av prislapparna. Vem betalar nära 200 kr (eller mer!) för ett designat mjukdjur till en bäbis? Lite Odd Molly över det hela. Det som föreståndaren visade oss kanske var lite gulligt, men mest opraktiskt i mina ögon. Handsydda dockor med små fina kläder, rosetter och en massa detaljer på. Inget passande för småttingar. Småttingar biter och drar i sina leksaker. Den där dyra kreationen håller då inte länge i händerna på en sådan. Nog för att det är en dopgåva, men jag tycker att den ska kunna användas och inte bara sitta orörd i ett skåp tills jäntan är gammal nog att börja "samla på serien" som föreståndaren sa. 
 
Får jag barn någon gång så vet jag att undvika alla specialdesignade grejer, man blir ju ruinerad! I och för sig borde jag inte vara förvånad. Efter min c-uppsats så borde jag ju veta en hel del om ämnet.
 
Vi hittade en betydligt billigare och bättre present i en helt annan affär. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0