Sjunde gången gillt

Oj. 
Idag fick jag inte mindre än två jobbrelaterade besked. Positiva besked. På bussen ut till Långt-ut-i-ingenstans så fick jag sms från Stockholm. Jag sökte ett jobb som kongressvärdinna och var även på intervju för jobbet för en tid sedan. Nu fick jag beskedet att jag gått vidare i rekryteringen och att jag skulle få en länk till ett test längre fram, plus mer information om arbetsuppgifterna. Gött! 
 
När jag var framme på orten av glasartad karaktär mötte jag hotellets F&B-Manager som visade mig runt hela anläggningen. Sedan hade vi själva intervjun i salongen. Han hade läst igenom mitt cv och var klart nyfiken på vart i världen jag hade hamnat och varför, det var mycket tydligt. Trevligt med någon verkligt engagerad intervjuare för en gångs skull. Jag kunde ändå inte riktigt förstå hur han kunde tycka att jag var en så intressant person (det sa han) för jobbet i sig, det är trots allt några år sedan jag sist serverade. Jag anar dock att det kan bero på att hans egen dotter talar japanska och tydligen är en av Sveriges bästa mangatecknare. Kanske det hade med saken att göra, jag vet inte. 
Han ville i alla fall låta mig provjobba, vilket både förvånade och gladde mig (och skrämde mig om jag ska vara allvarlig). Jag ska få jobba en fredag-lördag, precis när det är som allra stressigast och mest folk. I will be put to the test så att säga. Han gjorde mycket klart för mig att det inte är en dans på rosor, snarare som att simma i en flod med pirajor. Nu gäller det alltså att bevisa för både honom och resten av personalen att jag "pallar trycket".
I hope I do. :P 
 
Så nu får vi se vad som händer. Får jag inte jobbet på hotellet så har jag i alla fall några dagar i Stockholm att se fram emot. Men...det här ska jag nog fixa! Det kommer bli tufft, men jag har åtminstone tidigare erfarenhet av exakt samma situation. 
 
Ah, det känns som om det håller på att vända nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0