Segt virke

Det ser inte ut att bli några änglavingar än på ett tag i alla fall :) Hon är av segt virke, vår lilla lady.
 
Häromdagen fick jag en lustig överraskning när jag kikade på min lönespecifikation. Mitt vanliga två-eller tresiffriga belopp hade förvandlats till ett sexsiffrigt (!!!). Jag fattade genast att något var väldigt fel och meddelade chefen. Det visade sig att ett litet kommatecken hade hamnat på villovägar. Jag tyckte väl att det var lite väl ambitiöst att ha jobbat 2500 timmar (på bara två dygn dessutom). Dagen därpå åkte jag in till chefen med alla papper. Chefen tackade mig tusen gånger för att jag påpekat felet och inte dragit min väg med slantarna. Hehe, allvarligt,  galen är jag inte XD. Som extra tack fick jag ytterligare tre arbetspass ^^. Ärlighet varar bevisligen längst. 
 
Så det var en kul överraskning, synd bara att det var ett misstag. Så pass hög lön kommer jag nog aldrig att ha under min livstid, om jag inte blir politiker. Då skulle jag kunna säga och göra massa dumheter och ändå tjäna massor. Fast...det är inte riktigt min grej, tyvärr. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0