Tredje och fjärde dagen

Så var mina dagar på Stockholmsmässan över. Lördagen blev betydligt lugnare än vad vi hade förväntat oss. Tydligen så hade fler än 6000 pers registrerat sig redan under fredagen. Så det blev ingen direkt rusning hos oss i väsk-desken. Samma visa igår, fast ännu mindre folk. Vid ett tillfälle satt jag ensam och skötte två stationer samtidigt för att det var så lite gäster i salen. Jag slutade vid fyra, sa hejdå till mina kollegor och lämnade in uniformen. Jag har trivts jättebra som värdinna, ett underbart jobb :) Så härligt att möta så många människor från så många olika länder. Jag har sett alla personlighetstyper tror jag, allt ifrån de stela och tystlåtna till de spralliga och engergiska. Amerikaner och italienare hör speciellt till den senare kategorin ^^. 
Ibland har jag fått rota fram min gamla franska, i den mån det har gått :P Men jag märker att människor blir väldigt glada om man anstränger sig för att tala deras språk, om än så lite. 
 
Idag åker jag tillbaka hem till Växjö, men innan dess ska jag ta ett varv på stan. Hoppas solen botar min molande huvudvärk. Det är nog en bieffekt av att ha jobbat till åtta på kvällen för att sedan gå upp vid fyra-tiden igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0