Jiyuuna shinbun

Pratade med chefredaktören på en viss tidning idag. Kanske kan jag bli frilansskribent där. 
Fortsätter det så här så kommer jag ha tre deltidsjobb i höst. Det ligger väl rätt i tiden antar jag. 
 
Nu blir det mörkt fort om kvällarna. Jag är gôrtrött redan, trots att klockan knappt är tio. Kanske ska lägga mig och försöka läsa färdigt A clash of kings. Det är nummer två i raden av A song of ice and fire-böckerna.
Nu förstår jag verkligen att alla sexscener i Game of Thrones är rena fillers som egentligen inte behövs. Det erotiska innehållet i böckerna är väldigt knappt och har dessutom en mening, till skillnad från tv-seriens ekivoka inslag som bara finns där som dragplåster för pilska tittare som kräver lite visuellt rajtan tajtan mellan tungmodsscenerna. 
I och för sig... Hade regissörerna strukit alla sexscener så hade man kunnat jämföra serien med ett svenskt polisdrama. Tungt, kallt och bittert. "Winter is coming" - Wallander, vinter på väg 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0