Förrymd potatis och herrklubb

Vem hade trott att ett 90-årskalas kunde vara så roligt. Nåja, säga vad man vill om släkten på fars sida, men de är inga tråkmånsar ;)
Det blev en ganska trivsam reunion med släkten under helgen. Vissa individer har jag inte träffat på 12 år räknade jag ut, bland annat mina sysslingar. Den yngsta utav dem har jag inte sett sedan hon var 3 år. Nu var hon en energisprudlande tonåring. 
Efter den fina (och dråpliga) middagen på restautangen i hamnen stuvade alla 17 pers in sig i farmors lägenhet för "efterfest". Jag tror inte vi har varit så många i den lägenheten förr, ändå fick alla plats med lite improvisation. Farmor var så glad för alla presenter och all uppmärksamhet. Att så många faktiskt tagit sig dit tycker även jag var en bedrift. Det är ju inte så lätt att samla många människor samtidigt.
Jag undrar vad farfar skulle ha sagt. 
 
En del utav gänget hade inkvarterat sig på det närliggande hotellet, medan min familj fick sova i små stugor på en strandcamping. Vi hade inte ens rinnande vatten i stugorna, men faktum är att jag hellre skulle välja att bo i stuga än på hotellet i framtiden. Det var rätt mysigt ^^. Vacker havsutsikt, tyst och lugnt, perfekt. Sängarna var kanske lite korta och det är inte alla ryggar som gillar skumgummimadrasser, men i övrigt så var det en givande upplevelse. 
 
Igår reste vi hem igen på skumpiga vägar i en bullrig buss. Jag var trött och illamående efter all mat och tårta. Framåt kvällen började även huvudet säga ifrån. Då inledde jag och J vår detoxkur. Vi har nämligen köpt hem lite grejer från en hälsokostbutik som vi ville testa. Så nu ska vi båda dricka 1,5 liter vätska per dag i 20 dagar. Innehållet man blandar med vatten består av massa örter (blåstång och björk bland annat) och lite annat nyttigt som ska driva ut massa slaggprodukter ur kroppen. Jag valde en kur med smak av citron och persika, så det smakar faktiskt inte så illa. Det kommer inte vara några problem för mig att dricka upp allt varje dag. Det som är lite påfrestande är att man får springa på toaletten hela tiden. Jag som vanligtvis dricker mycket vatten tyckte att jag sprang ofta innan...
Men, förhoppningsvis så ger det lite resultat. Många som kört kuren säger att de känner sig som nya människor. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0