Utlopp och avlopp

Förkyld. Yippi. Man ska bli det i alla fall en gång om året. 
Vaknade imorse av att dörrklockan ringde. Slängde på mig morgonrocken, hann inte ens dra borsten genom håret som stod åt alla håll. Öppnade dörren för den regnblöta hantverkaren som sa "Eh...hej?"
Simply the best. 
 
Vi har under en tid plågats av märkliga odörer i badrummet. Jag upplevde att stanken påminde lite om filtreringsbassängerna på reningsverket, så vi kontaktade hyresvärden. Så idag kom det en man och kikade på våra rör. Jag hade upptäckt att toaletten läckt vatten, men kunde inte begripa varifrån. Mannen konstaterade att den som installerat toaletten hade glömt att täta ordentligt mellan avlopp och rör, så vatten från avloppet hade läckt ut direkt på golvet. Undra på att det stank. 
 
Det är en tacksam dag att vara sjuk på, för det regnar konstant. Ändå är det otur att jag blev sjuk nu eftersom jag jobbar imorgon. Jag dricker whiskeyte och echinagard och hoppas att det ska bli lite bättre. För jobba måste jag. Det gäller ju bara några timmar, det ska man väl stå ut med. Sen har jag tid att vara sjuk hela veckan. 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0