Sjukvården går på knäna?

Drömde att jag fick splitterskador i bröstet. Lyckades ta mig till ett lasarett. Läkarna stack bedövningssprutor i mina knän och fäste sedan en bag-in-box vid vardera ben. Plötsligt var deras skift slut och jag lämnades ensam med lite bomullspads och Cillit Bang, för mina splitterskador sa de jag kunde jag ta hand om själv.
 
Det får mig att tänka på uttrycket "sjukvården går på knäna". Är det därför som knäna bedövas, för att det ska kännas mindre? Bedövning och så alkohol på det. Resten får man göra själv. 
 
Varför känns det som att jag drömmer om skattesänkningar och privatisering?
Se vad du ställer till med Reinfeldt!
 
 
Nä, nu får det bli ett spinningpass tror jag. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0