Kollektivt kranbyte och skräddarsydd negation

Så var denna veckan över. Ganska händelselös...eller i och för sig, vi fick våra strålsamlare bytta häromdagen. Jippi. Det är rätt lustigt, så fort något är fel i en lägenhet eller i ett lägenhetshus, då ska det felet åtgärdas på hela gatan. Jag tyckte inte det var något fel på våra vattenkranar. 
De nya strålsamlarna är kanske mer flexibla, men trycket har ju försämrats. Dåligt. 
 
Ny vecka väntar med nya utmaningar. Imorgon ska jag köra ett spinningpass, på tisdag ska jag förhoppningsvis äta sushi med R och D. På onsdag och fredag blir det jobb, på något udda arbetstider. 
På lördag blir det kanske festligheter, men vi har inte riktigt bestämt oss än. 
Oktober är en knaper månad för oss, himla tur att jag fyller år just den här månaden så man har lite extraslantar till hands. 
 
Jag tror aldrig att jag har känt mig så här småländsk innan. Jag vill inte köpa någonting alls (förutom mat), inte lägga ut pengar på något onödigt överhuvudtaget. Inboxen dignar av slöseriförslag. Rea på Zalando, rea på Bonprix, rea på nelly.com och så vidare. Alla klädsajter som jag skaffat konto på skriker ut "15 % rabatt, bara idag", "Skaffa höstens plagg nu!", "Titta hit! Mysig kofta i rätt färg!".  
 
Nej, där blir det ett bestämt nej. Skräddaren säger nej!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: M

Kanske inte handlade om att förbättra utan snarare att mindre tryck = spara vatten. XD

2013-10-15 @ 21:41:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0