Inbjudan långväga ifrån

Oftast vaknar jag av Js mobilalarm, eller mitt eget några timmar senare. Idag vaknade jag dock av att Ofelia nös mig i ansiktet. Kommer säkert få kattsnuva nu. Tack gumman. 
 
Inte nog med att hon försöker "gräva fram" mig ur sängen varje tidig morgon, nu ska hon få mig förkyld också. Säkert en strategi för att få mer kontroll över mig...
 
Igår lunchade jag med far på Maido. Det blev en mättande bento. Det verkar som om pappa har lärt sig uppskatta sushi nu. Kul, då är vi två i familjen. Hyser inget hopp för resterande familjemedlemmar, men det gör inget ;)
På tal om det, igår fick jag ett samtal från min japanska vän Y. Jag tror inte vi har snackat på skype på två år. Hon meddelade mig att hon nyss förlovat sig och tyckte att jag kunde komma på hennes bröllopsfest i april. 
Det hade jag seriöst gjort om jag bara hade haft pengar att resa med. Jag får väl se till att lyckas skaffa mig ett välbetalt jobb väldigt snabbt eller vinna på triss. Det gjorde jag förresten häromdagen, 60 kr.
Heja -_-
 
Att få delta på ett japanskt bröllop, det hade varit något det.
Jag tror ändå att mitt nästa resmål ska bli Japan. Så fort jag få råd så drar jag...och tar J med mig ;)
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0