Lyckad festformel

Jag har kommit på det! Hur lyckas man gå på en fest, ha trevligt och såpass roligt att man stannar relativt länge (alltså efter midnatt) utan att bli trött och bespara kroppen en massa elände? Jo, man kör alkoholfritt. Det är den enkla sanningen. Jag borde ha kommit på detta för länge sedan. Det har jag ju gjort i och för sig, men lik förbannat envisas man med att återkommande gå emot sitt vett. Det är då märkvärdigt hur hjärnan fungerar! Hur som haver... 
 
Vi var på inflyttningsfest igår hos några vänner. Jag hade jättekul och satt i många timmar med några andra i köket och diskuterade allt från Shakespeare till Avengers. Vid tjugo i ett började vi dra oss hem och jag var knappt ens trött (!). Hade jag nyttjat rusdrycker så hade jag blivit trött och velat gå hem redan runt tio-snåret. Förmodligen hade jag mått dåligt också. 
Man bör alltså hålla sig nykter på fester helt enkelt. Jag vinner åtminstone på det, jag inser det nu. Ekonomiskt är det också ^^. Något som fler kanske borde testa? 
 
Som jag har sagt tidigare, man kan faktiskt ha roligt utan att ha kul! :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0