IKEA-besök och helgerån

Igår var en lång dag. Jag gick upp tidigt för att ta bussen bort till Samarkand när butikerna öppnade. Letade igenom massa affärer och hittade lite nya kläder...som jag ska använda på måndag...då jag ska på intervju ^^. Jag bunkrar upp med självförtroende och förhoppning, som man alltid måste inför en sådan sak, även om mina tidigare intervjuer inte burit frukt. Nåväl, ue wo muite aaarukouuuu...
 
Som sagt, det var en lång dag igår. Våra grannar S och L skulle köra iväg till IKEA och frågade om vi ville följa med när alla slutat jobbet. Så vid fem-tiden bar det iväg mot Älmhult. Det var första gången jag var på det nya IKEA och jag tyckte att upplägget var väldigt praktiskt. Först köttbullar i restaurangen och sedan några timmar tittande, letande och shoppande. Jag fyllde på doftljusdepån (som alltid). Vi köpte ett påslakan till vår säng (vilket var behövligt då vi bara hade ett till vårt gigantiska dubbeltäcke innan), presentpapper, en iskubsform och säkert något mer som jag inte kommer ihåg. S och L köpte ett halvt nytt kök...i princip. 
Sedan bar det av hemåt, men rätt var det var började L tjata om glass och bilen tog en omväg till närmsta snabbmatskedja. Givetvis var glassmaskinen sönder när vi kom fram, så det blev ingen glass. Lite gnäll, lite läsk och så in i bilen igen. Vi var väl hemma vid halv nio ungefär. Vi fick med oss hem en påse lussebullar av dem. S har en tendens att alltid baka för mycket, så överskottet lämpar hon över på oss, vilket vi tar emot med glädje. Jag tycker dock det är lite av ett helgerån att äta lussebullar innan Lucia...men det sa jag också om att dricka julmust innan december. J har fått mig att bryta en del traditioner, suck.
 
Idag var jag på spinning. Jobbigt pass. Jag tror inte jag är lämpad för att träna på förmiddagen, det känns alltid bättre på kvällen. Jag har mer energi då. 
 
Imorgon blir det Halloweenfest och jag ska återuppta min Catwoman-skepnad från förra året. Fast det här året skippar jag klorna/lösnaglarna, jag kunde ju seriöst inte göra NÅGONTING med dem på mig XD Hur bär sig folk åt som har lösnaglar för jämnan?!  
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0