Valborgsfirande

Jisses, det var en Valborg som hette duga! Det var inte den folktätaste jag har varit med om och i sanning inte den varmaste (mössa och vantar gällde för de få som var närvarande) men ack så roligt jag hade!
Det var bara jag, J och Jh som samlades på ängen och lyssnade på vad de mer eller mindre nyktra artisterna hade att erbjuda på den mobila scenen. De flesta andra hade för länge sedan givit vika för det kalla vårvädret och fortsatte sitt festande inomhus. Men vi satt kvar och hade roligt åt allt som förflöt. 
 
Idag har jag skrivit ner lite fler diskussionspunkter i min uppsats och försökt få tag på min handledare igen. Har bett om ett handledningsmöte nu på måndag, hoppas hon svarar. För nu börjar det bli dags att sätta igång med skrivprocessen på allvar och försöka få ihop eländet. Jo, jag kallar det så för att det är så jag tänker om det ibland. Eller rätt ofta numera om jag ska vara ärlig. Att jag är skoltrött gör inte det hela bättre. 
Ja, jag är rätt skoltrött nu, man blir det efter snart 6,5 år på universitet. Jag blir lite avundsjuk när jag ser miljöarbetarna gå i sina orange reflexoveraller och kratta löv i parkerna. Arbeta med kroppen ute i friska luften, vore underbart för själen. Så tänker jag. 
 
Meeen, jag ska härda ut hela vägen. Hela den här sista månaden (Är det redan så kort tid kvar!?). 
Imorgon ska jag köpa biljett till examensfesten som ska hållas för oss den åttonde juni. Hm, då kommer nästa problem: Vad ska jag ha på mig?! 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0