Släpp fångarne loss, det är vår!

Sätter på min 70-talslista på Spotify. Tommy Körberg börjar sjunga Släpp fångarne loss. Solen skiner, fåglarna sjunger och genom vädringsfönstret sprider sig vårluften in i sovrummet. Doftar ljuvligt. 
Det är nu som min Göteborgs-längtan griper tag i mig. Det är nu som man sakta ska spatsera uppför Avenyen, hänga på gräsmattan utanför Humanisten, ta sig ett glas vin på någon uteservering och bara njuta av livet (som jag och K gjorde...var det förra året?) 
Växjö i all ära med sin expansiva grönska och allt vad det är, Göteborg är min vår och sommarstad nummer ett och kommer förmodligen alltid att vara det. 
 
Jag vill så gärna åka dit med J och visa honom allting. Skulle vara kul att gå på Liseberg igen. Jag tror inte jag har varit där sen 2002 eller något sånt, kan ha varit 1999 också. Har för mig att det var den våren som jag åkte med Svenska Kyrkans Unga till Liseberg och jag svimmade i kön till Burger King för att det var så varmt.
L, du får rätta mig om jag har fel ;)
 
Idag ska jag ha handledningsmöte. Har skrivit ihop ett första utkast till uppsatsen, hoppas hon inte sågar mig totalt. Men, jag är beredd på att få omstrukturera och kanske rent av ta bort vissa delar eller aspekter av uppsatsen. Den är lite rörig just nu som jag själv tycker. Metoddelen kan avgränsas mer, men jag vet inte riktigt hur. Usch, det ska bli gôtt när det här är över. 
 
Släpp fångarne loss, det är vååår! Var mänska´ i sin själ vill väl när grön naturen stååår!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0