Sambo, for real

Jahapp, vad har hänt nu då? Jo, så här kan man väl sammanfatta det, de tre åren i min lilla campuslya är till ända. 
I veckor har jag plockat ner min lägenhet till platspåsar med mer eller mindre organiserat innehåll. Idag skedde så den fysiska flytten. Jag tackar mina snälla föräldrar och J som hjälpte till med det mödosamma arbetet. Imorgon återstår den sista städningen. På måndag är det inspektion och sedan kan jag äntligen lämna över nycklarna till nästa hyresgäst. 
Trodde det skulle kännas mer vemodigt än det faktiskt gjorde. Kanske var det för att jag lämnade ensamheten för att flytta in i tvåsamheten. Yes, nu är jag sambo for real! Det tog sina timmar, men nu är mina grejer installerade i Js...jag menar i vår lägenhet ^^. Mycket av mina grejer åker direkt ner i förrådet, skönt är faktiskt det. Går inte att bo med dubbla uppsättningar av allting. Känns bra nu :)
Igår satt vi ute i solvärmen med Jh och E en bit ifrån Tufvanängen. Ängen var smockad med folk, tror det var Allkårsfestivalen som höll igång. Musiken från Red Bull-tältet dunkade högt över campus och det var en härlig stämning. Jag rökte vattenpipa för första gången i mitt 26-åriga liv. Fattade inte direkt vitsen med det dock, lika lite som jag förstår mig på vanlig rökning. Nåja, det tillhör väl sommaren till för många. 
Det är i princip sommar nu. Sommarvärme har vi i alla fall. Känns nästan som att vara utomlands. 
 
Jag hade handledningsmöte igår. Min uppsats är nästan klar, jag måste bara kasta om ordningen på vissa stycken och tänka om lite kring min teoretiska avgränsning. Det kommer bli några dagars jobb, men det ska jag väl fixa. Sedan ska jag vara klar med den här utbildningen. Jag började fundera på att vänta med att ta ut examen och söka praktiktermin i höst istället. Erfarenheten kan ju vara bra. Men samtidigt känner jag att det vore lika bra att försöka ge sig ut på arbetsmarknaden direkt också. För någonstans känner jag att jag är färdig med universitet och studier. Det får räcka nu. Min framtid är för närvarande helt oviss, vilket har både för och nackdelar. Men det ska väl ge sig vad det blir för min del.
 
Suck...ska man orka kolla på schlagerskrället? I guess I will. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0