Ge mig bara tre månader och massa kaffe...

Tar en liten paus i skrivandet och skriver lite här i stället. 
Uppsatsarbetet är i full gång, nästan, jag har inte satt igång med en analys riktigt än. Men imorse fann jag min teoretiska utgångspunkt för min studie...den fann jag i väntrummet hos en tandläkare XD. Jag satt och läste boken Efter Spock medan J var och kollade gaddarna. Så nu känns det rätt bra, om än lite stressigt. Jag fattar inte hur lärarna tänker när de vill att man ska skriva och läsa så mycket man kan kring sin egen uppsats samtidigt som vi ska analysera tre andra avhandlingar och skriva papers på dem på 3-4 sidor styck. Det känns som om jag sitter vid datorn eller med näsan i en bok jämt. Så fort jag inte gör något som har med uppsatsen att göra så får jag dåligt samvete. Om två veckor, på exakt samma dag så ska jag ha lämnat in mitt tredje paper, min forskningsöversikt OCH min forskningsplan. 
Jag planerar för varje vecka vad jag ska göra och hinna med. Det finns inte en tom dag i min kalender. Jag är glad att jag har J att stötta mig mot nu. Han ger mig energi. Att han kommer bli anställd inom en snar framtid är inte kattlort det heller. Plötsligt är det tre företag som skriker efter hans kompetens, inte illa :)
Som tur är kommer jag inte att sitta med arbetet hela dagarna varje dag, några aktiviteter har planerats in för att jag inte helt ska kollapsa. Lite pauser måste ju hjärnan ha, annars fungerar den inte. 
Ikväll ska jag träffa E som jag jobbade med i Norge. Kommer bli trevligt :)
Imorgon blir det vårfest hos B och A. Innan dess tänkte jag försöka mig på att påbörja en liten förstudie av mitt material. Hämtade ett antal tidningar hos en barnfamilj för någon dag sedan, så nu har jag min data att omvandla till empiri. 
Just nu skriver jag på mitt andra paper, en reflektion över en studie kring nätverkskommunikation i en krissamverkansorganisation. Känner mig redan liten sliten fast klockan bara är ett. 
Det här kommer gå bra.
Jag tror dock mitt koffeinintag kommer öka drastiskt under våren.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0