Det går bra nu

...som Petter sjöng. 
 
När jag känner mig förvirrad över mitt uppsatsämne och tror att det hela är hopplöst, då kommer GP och formaterar om hjärnan fullständigt. Mailade GP mina tankar och fick tillbaka ett väldigt långt mail där han inte bara förklarade varför mitt ämne är värt att undersöka, han lade också fram hur min studie kan bli unik. Han förklarar på ett enkelt sätt precis vad det är jag tänker (när jag själv har svårt att formulera mig) trots att jag bara har skrivit ner en massa dravel i ett mail och inte ens pratat med honom än! Allvarlig, hur många lärare kan göra det? 
Han klarlägger saker och ting på ett sätt som jag aldrig sett maken till! Jag har sagt det en gång och jag säger det igen, vi borde börja tillbe den mannen! XD Eller, han borde i alla fall utses till ett akademiskt helgon. 
Jag tycker uppriktigt synd om de tvåor och ettor som inte får förmånen att ha honom som lärare i höst. I vår går han i pension. 
 
Ja, jag är glad nu :) Glad över att jag trots allt kan göra min semiotiska kulturanalys som jag velat ända från början. På måndag har jag handledning. Nu känns det roligt igen att skriva c-uppsats. Längtar faktiskt efter att få sätta igång med min analys. Det kommer bli tre månaders hårt jobb. Men det har jag gått igenom förr, så jag vet ungefär hur jag kommer känna mig under tiden. Det kommer bli jobbigt, men jag har i alla fall ett intressant ämne :)
 
Nu är våren på väg också. Vår och sommar. Trots att jag för första gången på nästan tio år inte vet vad jag ska göra i sommar (angående jobb) så känner jag mig inte särskilt orolig. Jag måste fokusera på det akademiska främst nu känner jag, så att jag äntligen kan gå ut med en examen i hand i juni. Få ett avslut på min låååånga studietid. Jag ser fram emot vad framtiden kan erbjuda. Jag är positiv. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0